Usynlig syk

torsdag 3. november 2016

Medisinene gjorde meg syk!

Jeg har lenge stått på altfor mye medisiner. Ja, psykiatri medisiner. Nå er det slutt. Jeg har startet et nytt liv. Jeg har hatt mye angst og uro det siste året. Brukt masse angstdempende medisiner, og hatt det helt jævlig til tider. Jeg tror at medisinene har gjort meg sykere enn det jeg egentlig er. Jeg tror medisinene har gitt meg mer angst, gjort meg mer urolig, og ikke minst mer tankehemmet. For med medisiner, kan man ofte bli treg i tankegangen. Det tar tid å tenke, og ikke minst å reagere. Reaksjonsevnen er jo ikke lik noen ting, og konsentrasjonen er på bånn.

Etter å ha bli kvitt angstdempende medisiner og redusert på antipsykotika, har jeg blitt roligere, mer avslappet, klarere i tankegangen og mer fokusert! Jeg er sikker på at medisiner kan gjøre en verre enn det man allerede er. Etter å ha kuttet ned på antidepressiva har jeg blitt mer glad. Det virker som om ingenting av dette har gjort meg godt. Jeg har bare blitt medisinert for å ikke være til bry. Det er så lett å medisinere bort en angst enn å jobbe med den. Og får man kraftigere angst, setter de deg på høyere doser. "ja, men du sover dårlig ja...Ja da setter vi deg på sovemedisiner". Nettopp sånn har det føltes, alltid. Jeg har prøvd å si ifra, men ikke blitt trodd på at jeg skal klare dette, og heller ikke blitt hørt. Det har nok vært veldig lettvint å sette meg på disse medisinene. Men jeg har aldri likt det. Men nå, endelig, blir jeg hørt. Det går veldig bra med reduseringen, og jeg får stigende form fra dag til dag. Plutselig har jeg så mye energi at jeg vet ikke hva. Jeg har ikke lenger behov for å sove på dagen, ei heller for å bla tilbake til forrige side i boka fordi jeg ikke husker hva jeg leste. Jeg husker ting lettere, selv om jeg for alltid vil være litt surrete. Født naturlig surrete.

Så, om dagen har jeg det veldig bra. Jeg føler meg hel igjen, og kan leve livet. Jeg skal i 4 uker til kjempe meg igjennom enda mer medisinreduksjon, og er klar for et nytt og BEDRE liv!

- Lena -

Bilderesultat for pille
Tenk deg om før du svelger neste pille!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar