Usynlig syk

onsdag 5. oktober 2016

2 nye sjangser!

Ja, nå er det veldig lenge siden jeg har blogget, men håper jeg kan ta meg sammen og blogge litt igjen. For det er mye som skjer med meg om dagen. Jeg har vært full i angst lenge, og slitt med å sove. Uroligheten har tatt overhånd.

Jeg har tidligere nevnt at jeg sa opp BRI (brukerstyrte innleggelser) på Jessheim DPS, men nå har jeg fått det tilbake. Jeg er så glad.
Jeg var veldig spent på det første oppholdet der, for det var mye forventninger og det krevdes mye av meg. Hvordan skal jeg takle dette? Det er jo 2 år siden jeg var der sist. Er det nye som jobber der, eller er det de samme som kjenner meg?? Forventningene var store, kom det til å gå bra?

En annen ting som er litt spennende er at jeg, riktignok i samråd med fastlege og DPS, skal redusere på medisiner. Kanskje jeg kan få et liv igjen? Det er ikke lett å være så overmedisinert. Skal man ikke ha lov til å føle på smerten og gleden? Hvorfor har de dopet meg ned? Hvorfor JEG? Hva har jeg gjort galt for å fortjene dette? Men, som sagt, nå ser det ut som det ordner seg. Jeg er spent, men fy søren så klar jeg er for å kjempe!

Jeg har hatt en fin første Bri-opphold på Jessheim. Lært så mye om meg selv bare på disse 5 dagene. Lært at det er ikke farlig å ha angst. Lært at følelser ikke er farlige. At jeg er trygg sammen med andre. Og at jeg faktisk KLARER å være sosial, og ikke bare være for meg selv hele tiden. Jeg har også funnet ut at jeg har angst for angsten. Når kommer den? Ikke noe HVIS den kommer, det er NÅR kommer den? Sånn har jeg tenkt, og det er ikke rart man får angst da.

Så, det var en liten oppdatering fra meg.

                                                                    -Lena Marie-



2 kommentarer:

  1. Jeg har også tilbud om brukerstyrte innleggelser, men jeg er redd for å bruke den. Takler ikke den telefonsamtalen for å spørre om det er ledig plass. Noe som gjør at jeg ikke tar tak før det er "for seint", på en måte.

    Det med overmedisinering er bare drøyt! Og jeg syns det er kjempe bra at de endelig skal gjøre noe med det! :) Stå på!!

    Også så fint at du har hatt en positiv opplevelse av innleggelsen. Veldig veldig braaa!

    *klem* <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk �� Brukerstyrte innleggelser er toppen!!

    SvarSlett